Ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają Cię do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na Twoim urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji.
Wiesz jak łatwo stracić swoje oszczędności i udostępnić dane przestępcom?
W ostatnich miesiącach bardzo zwiększyli aktywność. Otrzymujemy coraz więcej sygnałów o oszustwach - telefonach z fałszywych infolinii.
NIE DAJ SIĘ OKRAŚĆ. ZACHOWAJ CZUJNOŚĆ.
Pracownik Banku dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi o:
- instalację dodatkowych aplikacji, które miałyby potwierdzić Twoją tożsamość, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa,
- podanie haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
- kodów do autoryzacji transakcji.
Jak działają przestępcy:
- maskują numer telefonu i podszywają się np. pod numer Banku lub innego banku czy instytucji (np. Biuro Informacji Kredytowej, Związek Banków Polskich),
- przedstawiają się jako pracownicy infolinii lub jednostek związanych z bezpieczeństwem,
- nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na konieczność potwierdzenia tożsamości, względy bezpieczeństwa, incydenty naruszenia danych,
- nakłaniają do uruchomienie aplikacji umożliwiających kontrolowanie Twojego komputera lub telefonu np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport.
Przypominamy:
Nikomu nie dawaj dostępu do swoich urządzeń, za pomocą których korzystasz z bankowości elektronicznej!
Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku rozłącz się.
Pamiętaj, że pracownicy Banku nie świadczą pomocy z wykorzystaniem usług dostępu zdalnego (np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport).